måndag 2 maj 2011

Stå för din åsikt

Hallå där :)

Idag har jag funderat över hur mycket människor vill olika saker. Ja med det menar jag att många som kanske tar sitt intresse till fritidsnivå funderar en hel del och har åsikter om hur man kan förbättra saker o ting vilket alla har.

Men vad jag tänkte var att de som engagerar sig som mest ofta ger uttryck för vad som behöver förbättras, men för dem som inte är lika engagerade så tror jag att dem inte lika lätt kan uttrycka sin vilja.
Ofta är det Fritidsfiskarna som vi ser mest av vid våra vatten, alltså dem utgör en ganska överlägsen majoritet vid vattnen och det är därför som jag tycker att det är viktigt att dem också skall säga vad dem tycker och jag tycker också att de ska ha allt större påverkan i dagens samhälle.

Kanske är det inte så lätt alla gånger då dem kanske inte vet riktigt vart de skall vända sig. Samtidigt kanske de drar sig för att uttrycka sig då de tänker att vad dom säger inte spelar någon roll.

Jag tycker att man lokalt skall arbeta med att tydligt visa vart och hur man på ett enkellt sätt kan komma med förslag om förbättringar som underlättar för fisket, gör fisket bättre eller kanske förbättrar omständigheterna för en förbättrad akvatisk miljö.

Jag menar att desto fler som har lätt att uttrycka sig desto fler föslag kommer komma in och då får vi kanske nya ideer eller nya tankesätt som kanske kan bidra till stora förbättringar för miljön eller fisket.

Alltså är detta en uppmaning till alla att uttrycka vad ni vill förbättra till dem som har chansen att göra något åt det !

Finns det någon som redan arbetar på detta sättet blir jag mycket glad! :)


Imorgon bär det av ut på vänern för att se om man kan lura någon lax till hugg :) så skitfiskepåer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar