måndag 9 maj 2011

Betesfisken är i full gång :)

Hej hej

Helgen har varit fiskefri fram till idag. I lördag var jag och välkommnade de elever som skall börja på skolan i höst.

Men idag, en ledig måndag hade jag tänkt och sova ut ordentligt. ´Men inte senare än kl 07:00 började en grävmaskin att vråla precis utanför mitt fönster, ja det är då man blir så fruktansvärd glad och pigg...
Aja det var bara att kliva upp och sätta på musik istället, men så tänkte jag att är man väl vaken kan man likväl sticka ut och fiska så snart var jag nere vid älven för att se om löjorna där kommit igång och efter en liten stund hade jag hittat dem och tro det eller ej men dom var riktigt riktigt aktiva så efter bara en liten stund tyckte jag att jag ahde tillräckligt så jag vände åter hem där jag nu skall ta mig något att äta för att sedan bege mig ut på abborrmete med ett par på hundsportsgymnasiet :)

Kul att löjorna kommit i gång ordentligt nu så att man slipper vara utan bete i fortsättningen ! :)

Skitfiske på er! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar