fredag 27 maj 2011

Regnbågen väntar imorgon !

Hej hej allihopa!

Får be om ursäkt att det dröjt lite väl länge mellan inläggen senaste tiden, men måste tyvärr skylla på att jag haft det lite kämpigt i mitt privatliv.

Men nu ser jag frammåt med glöd i ögonen ! Sommaren är snart här, fullt planerad med jobb och massor av spännande fisketillfällen.

Jag vill mycket gärna veta om någon skulle vara villig att dela med sig lite av hur fisket är i sommen, vart det kan vara bra för de olika arterna. Detta då jag som jag skrivit tidigare i bloggen, ska hjälpa till i ett leader- projekt för att utveckal fisketurismen i byggden. Så hör av er. Vill ni inte komentera i bloggen går det bra att skriva i pm på facebook.

Imorgon stiger jag upp för att utforska ett för mig nytt regnbågsvatten där det tyvärr inte blir flugfiske utan mete. På betesvägen blir det en varierande buffe som serveras för de randiga bågarna. Det kommer finnas både smaskiga färska räkor, löja och även ett och annat "onaturligt" bete. Detta då jag vill försöka ta reda på vilket bete som fungerar bäst då man ska nå dessa fiskar med andra hjälpmedel än fluga.

Rapport får väl dröja till efter fisket imorgon.. hehe
men så länge vill jag önska er ett riktigt skitfiske !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar