torsdag 19 maj 2011

Sluta sitta inne och tjura!

Hej! :)

Ja sluta sitta hemma och tjura allihopa!

Skriver detta riktat till alla som ägnar de flesta dagar åt att bara sitta hemma efter jobb/ skola.
Nu är det vår och sverige erbjuder massor av upplevelser varje dag som man inte vill missa.

Det är både bekvämt och enkelt att ta sig ut och göra något så här års, och det behöver inte vara krångligt för att ha roligt heller.
Är man som mig och tycker om att fiska så är det bara att sticka ut till närmaste vatten och fiska! Det måste inte vara det exlusivaste för att det skall bli roligt. Hitta det enkla.
Istället för att sitta inne en afton som denna kan man ge sig ut på ett enkellt fiske vilket jag kan säga blir mycket trevligare. Packa bara med det allra nödvändigaste, det räcker för lite rekreation.

Föredrar man annat än fiske så är det fritt fram. Själv har jag börjat intressera mig för discgolf, en runda som tar högst en timme och är både roligare och mer nyttigt än att sitta här framför burken och sura. Men som sagt gör det enkelt för dig!

Man mår bättre och får bättre självförtroende om man är ute och rör på sig, framförallt om man motionerar eller ägnar sig åt det man tycker om mest.

Jag tror att alldeles för många idag sitter inne dagar ut och dagar in helt i onödan. Det kanske tycks bekvämt för stunden, men inte mår du speciellt bra av det dagen efter om man jämför med att du sticker ut och rör på påkarna lite.

Det jag vill se är mer aktiva människor!

gör det enkellt för dig!
Skit fiske på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar