tisdag 26 april 2011

Riktigt Otursdag bokstavligt talat

Hej

Det är med minsta nöje jag tar mig an bloggen och skriver rapport om gårdagens fiske. Det sket sig riktigt ordentligt!
Allt var frid och fröjd och när jag anlände till tenhult var allting frid och fröjd. Men medans vi packar ihop de sista sakerna för att fara ut på skogstjärnen får vi via sms kontakt med ägarna till vattnet som av någon konstig anledning har satt käppar i hjulet och vi måste planera om dagen.

Efter ett kort samtal till Konsum får vi ialla fall reda på att det finns båtar i tenhultssjön!
Besvikna över att missa fisket i den heta skogstjärnen sätter vi oss i bilen och far till konsum för att hämta nyckeln och strax därefter är elmotorn riggad och vi glider ljudlöst ut på en nästan spegelblank sjö.
Vi riggar upp för flötestrolling och utser en fin runda som vi bestämmer ska avslutas med stilla gäddmete i en stor grund vik.

Flötestrollingen gav inget denna dag och under det stilla metet har vi endast ett napp. Kanske var det vår besvikelse efter omändringarna i planera som var den bristande länken idag.

I veckan har jag inget planerat, så bor du inom rimligt avstånd från jönköping och är fiskesugen så är det bara att höra av sig till mig! (förslagsvis via facebook).

Så skitfiske på er även idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar