tisdag 24 januari 2012

Hej!

Bloggen har den senaste tiden varit ganska inaktiv, det vet jag och kan bara beklaga. Efter jullovet så har jag haft ett extremt pressat schema så den tid jag ar haft över har jag inte orkat att göra annat än att vila. Men nu kommer iallafall en lägesrapport till med många goda nyheter!

Skolan:
Just nu är det fullt upp i skolan. Utöver de mer "normala" skolämnena så läser vi nu till att bli fisketillsynsmän vilket är en ganska krävande utbildning, och inte minst väldigt intressant!
Vi läser också fortsättningen på fartygsbefäl klass 8 vilket också är en tung men trevlig kurs.

Projektarbete Destination klarälven 2012:
I och med att skolan fortsätter så fortsätter även mitt projektarbete och början på det nya året fick en kanonstart! Förra veckan så finslipade jag projektplanen och sökte min första sponsor. Jag ringde Vkv (Vituddens kajakvarv) i Västervik som ställde upp och kommer att sponsra projektet med en kajak! Jag är djupt tacksam över detta och det känns nu som att jag låst upp de tyngsta dörrarna av de dörrar som måste öppnas innan projektet går av stapeln. Men jag söker fortfarande sponsorer i form av ekonomiska bidrag för transporter, mat och inköp av kringutrustning. Så vet du någon som kan tänka sig vara intresserad så hör gärna av dig! 

Båtprojekt:
Mitt båtprojekt rullar också vidare. Jag har hiunnit att lägga ett par kvällspass den senaste veckan och det går frammåt. Nu har jag sågat till träbitar för att förstärka upp aktersitsen och så har jag slipat/ skrapat bort all färg på kölen. Där skall jag nu spackla igen gammla skruvhål, ev lägga i en impregnerad bräda för att förstärka kölen som jag isåfall skruvar fast och sedan lägga ett par lager med laminat på hela kölen. Lollo som har båtkurser på skolan har hjälpt till under kurserna som han håller nu och har lagt laminat i hålen som var på skrovet. Bilder från detta kommer att komma efter nästa pass där för då skall kameran få följa med.

Fish Factory-  Gör ismetevippor
Ikväll så anordnade fiskeföreningen Slommen fishfactory i sammarbete med Forshagaakademin. Vi var en liten grupp på 6 personer som samlades och gjorde ismetevippor enligt vad bilderna nedan visar.

Pingisbollar där vi stack igenom ett uppvärmt rensband.
Med en pingisboll, två bitar rensband och krympslang så har man gjort
en enkel funktionell ismetevippa!

Lite epoxylim håller pingisbollen på plats!

Tillverkningsstudio!

Ha ett fortsatt skitfiske i vinter! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar